Online Marketing
-
Ingewikkelde producten verkopen: hoe pak je dat goed aan?
Verkopen, dat is een vak apart. Ingewikkelde producten verkopen, die uit veel verschillende onderdelen bestaan en ook nog eens per klant moeten worden samengesteld, dat is bijna een kunst. Hoe bepaalt een verkoper samen met een klant wat deze precies…
Lees meer » -
Zo optimaliseer je de snelheid van je website
Tegenwoordig verwacht een gebruiker een snelle website, wanneer deze het online visitekaartje van je bedrijf bezoekt. Wanneer de website niet binnen enkele seconden op een muisbeweging van de bezoeker reageert, zal deze de website verlaten. Er zijn immers tal van…
Lees meer » -
Wat is SEO? Een simpele uitleg
Je hebt vast wel eens gehoord van de term ‘SEO’. Misschien wil je je hierin verdiepen omdat je gehoord hebt dat het handig kan zijn voor jouw bedrijf, of ben je gewoon benieuwd naar de dingen die je kunt doen…
Lees meer » -
Google update: nieuwe linkattributen gaan live op 1 maart
In september 2019 kwam Google met de aankondiging van een ‘schokkende’ update: per 1 maart 2020 gaat de link met het nofollow attribuut veranderen. De huidige rel=”nofollow” – het attribuut dat werd meegegeven aan een (betaalde) uitgaande link – krijgt…
Lees meer » -
Een goede webshop in vier stappen
Ben je van plan een webshop te beginnen, maar weet je niet zo goed hoe je het aan moet pakken? Volg deze vier stappen, en je bent goed op weg. 1: kies de juiste software Heb je besloten om een…
Lees meer » -
Waarom Black Friday steeds belangrijker wordt in Nederland
Nog niet zo lang geleden was Black Friday een typisch Amerikaans verschijnsel. Op de vrijdag na Thanksgiving gaan de Amerikanen massaal hun kerstaankopen in doen. In Nederland merkten wij er weinig van. Af en toe zag je in de media…
Lees meer » -
Een vergelijking van de populairste ratingportalen
Klantenbeoordelingen zijn niet alleen nuttig voor de bezoekers van je website. Ze bieden ook veel voordelen voor je bedrijf. Omdat klantbeoordelingen het vertrouwen in je merk versterken en je omzet kunnen verhogen. Bovendien zullen de beoordelingen van klanten automatisch verschijnen…
Lees meer » -
Online alles over je bedrijf in de gaten houden
Als ondernemer geef je om je goede naam. Die bouw je op en wil je graag in stand houden. Maar met de enorme opkomst van het internet en verschillende kanalen waarop mensen hun commentaar kunnen achterlaten, is reputatieschade snel opgelopen.…
Lees meer » -
Beperk reputatieschade met online reputatiemanagement
Een fout kan je de reputatie van je bedrijf behoorlijk veel schade aandoen. Hoe goed je product of dienst op het moment ook is, als je bedrijf een slechte reputatie heeft is het behoorlijk moeilijk om iets verkocht te krijgen.…
Lees meer » -
7 tips voor de betaalde zoekresultaten
We kennen ze allemaal, de gesponsorde zoekresultaten die bovenaan en onderaan de pagina verschijnen wanneer je zoekopdracht doet in Google. Door te betalen kun je er dus voor zorgen dat je bij bepaalde zoektermen naar voren komt. Dat wil niet…
Lees meer »