BusinessOndernemenStartups

Verhuisbedrijf starten: dit heb je nodig

Het starten van een verhuisbedrijf is voor sommigen een droom die werkelijkheid wordt. De hele dag lekker in de weer met het reizen, vervoeren en verhuizen van en naar verschillende locaties. Maar voordat je jouw verhuisbedrijf kunt starten moet je wel een aantal zaken regelen. Wat je allemaal nodig hebt om je verhuisbedrijf te starten, vertellen we je hier!

1. Gedegen onderzoek

Om te beginnen is er een gedegen onderzoek nodig die het vallen of staan van je toekomstige bedrijf zal bepalen. Hoe zit het bijvoorbeeld met de concurrenten, waar bevindt jouw doelgroep zich en wat maakt jouw verhuisbedrijf anders dan dat van anderen? Hoe meer aspecten van je onderneming je vooraf goed kunt onderzoeken, hoe minder snel je voor verrassingen komt te staan. Neem in je onderzoek ook zaken als leveranciers van je basisproducten zoals bijvoorbeeld kabelbinders en andere materialen mee. Zo weet jij straks vanaf het moment dat je start precies waar en bij wie je moet zijn, en wat je wel en vooral ook niet moet doen.

2. Een strategie

Gebaseerd op dit onderzoek werk je vervolgens een strategie uit. Deze strategie ga je niet alleen tijdens de start maar ook in de toekomst van je onderneming nodig hebben. Wat maakt jou beter of anders dan concurrenten en hoe gebruik je deze aspecten om de markt op te gaan? Ben je bijvoorbeeld goedkoper, dan gebruik je dit als unique selling point richting je potentiële doelgroep én zorg je er natuurlijk voor dat je deze lagere prijzen ook in de toekomst kunt garanderen.

3. Voldoende financiële middelen

Starten van een verhuisbedrijf

Werk een overzichtelijk financieel plan uit waar je alle mogelijke financiële middelen die je nodig gaat hebben in verwerkt. Denk bijvoorbeeld aan je materialen, maar ook je verhuisbussen, eventueel personeel, vervoerskosten, opstartkosten, marketing materialen en ga zo maar door. Op het moment dat jij precies weet hoeveel je nodig hebt, kun je alles op alles zetten om dit bedrag zelf te financieren of met behulp van de bank gefinancierd te krijgen.

4. Algemene voorwaarden en verzekeringen

Zorg er vervolgens ook voor dat je algemene voorwaarden en verzekeringen op orde zijn. Als ondernemer moet je jouw ondernemingsrisico’s in kaart brengen en deze zo goed mogelijk afdekken: zeker wanneer je andermans spullen vervoerd!

5. Inschrijving bij de KvK

Dan is vervolgens ook de inschrijving van de KvK een belangrijk onderdeel van de start van je onderneming. Zodra je ingeschreven staat, kun je aan de slag!

Laat meer zien

Gerelateerde artikelen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back to top button
Close