Marketing

Hoe vind je een passende marketingpartner voor je bedrijf?

Veel bedrijven hebben marketing nodig om van de grond te kunnen komen én te kunnen groeien. Het publiek vind je immers niet automatisch, en daarnaast wil je natuurlijk ook zelf graag aan de knoppen zitten wat betreft het imago van je bedrijf. De meeste bedrijven hebben de expertise hiervoor niet zelf in huis en hebben daarom behoefte aan de hulp van een gespecialiseerd marketingbureau. Maar hoe vind je een passende marketingpartner voor je bedrijf? We bespreken een aantal factoren die je kunt laten meewegen.

Dienstenaanbod

Weet je wat het is dat je nodig hebt qua diensten van je marketingpartner? Dan is het zaak om een marketingbureau te vinden dat ook daadwerkelijk die diensten aanbiedt. Het dienstenaanbod van een marketingbureau kan immers sterk variëren, afhankelijk van hun expertise en focus. Sommige bureaus richten zich bijvoorbeeld specifiek op online marketing (bijvoorbeeld SEO, SEA en social media marketing), terwijl andere zich specialiseren in branding of webontwikkeling. Daarnaast is het mogelijk dat bepaalde diensten, zoals videoproductie of marktonderzoek, mogelijk niet door elk marketingbureau worden aangeboden. Het is daarom belangrijk om tijdens het selectieproces de specifieke diensten en expertise van elk marketingbureau te onderzoeken en te evalueren of ze passen bij jouw behoeften en doelstellingen.

Reputatie

Er zijn natuurlijk tal van marketingbureaus waar je mee in zee in zou kunnen gaan, maar je zoekt natuurlijk wel een goede. Reputatie is daarom ook een goede graadmeter om mee te laten wegen in je keuze. Een marketingbureau dat naam gemaakt heeft voor zichzelf, heeft dat niet gedaan door slecht werk te leveren. Integendeel: het betekent dat ze bij de besten in hun vak horen. Ben je niet zo thuis in het wereldje, verdiep je dan eens in de Emerce 100. Deze lijst geeft een ranking aan de beste bedrijven in wereld van Emerce. Hier vind je zeker een goede marketingpartner. Een goede keuze voor online marketing is bijvoorbeeld Online Klik, dat in de lijst staat met 4,5 ster in de categorie digital marketingbureaus.

Locatie

Locatie

Locatie kan ook een factor zijn in je keuze. Als je je vooral richt op de regio waarin je met je bedrijf gevestigd bent, kan het lonen om voor een marketingpartner te kiezen die in dezelfde regio gevestigd heeft. Vaak heeft zo’n marketingbureau dan nuttige contacten en ingangen in de regio die van pas kunnen komen voor je, plus relevante lokale marktkennis waar je van kunt profiteren. Daarnaast maakt de nabijheid van een marketingpartner dat je sneller kunt schakelen en makkelijker fysieke overlegmomenten kunt inplannen, en tijdens zo’n fysieke vergadering ontstaat vaak toch meer dan via contact op afstand. Als je de energie in de ruimte kunt gebruiken, kun je immers vaak een stuk beter brainstormen. Omdat je marketingpartner fysiek dichtbij is, kan dat ook een sterker gevoel van persoonlijke betrokkenheid en toewijding opleveren ten opzichte van je bedrijf dan wanneer je marketingpartner op afstand actief is.

Het is verstandig om niet over één nacht ijs te gaan wanneer je een marketingpartner voor je bedrijf uitkiest. Je gaat er een hoop tijd en geld in steken, en je wilt graag dat dat goed besteed is. Dan is het zaak dat je de juiste keuze maakt en in zee gaat met een marketingpartner die zo goed mogelijk aansluit bij de wensen, behoeftes en doelstellingen van jouw bedrijf.

Laat meer zien

Gerelateerde artikelen

Back to top button
Close