Waar veel bedrijven tegenwoordig massief investeren in de online marketing, lijkt de traditionele marketing wat achterwege te blijven. En dat maakt het een geweldig moment om juist in het traditionele drukwerk te investeren. Waarom en wat de voordelen hiervan zijn, vertellen we je graag!
1. Net zo makkelijk als online
Hoewel een online campagne in no-time opgezet is, hoeft ook het verwezenlijken van traditioneel print drukwerk geen weken te duren. Zodra het ontwerp klaar is stuur je het direct naar een betrouwbare online drukker, en heb je jouw printwerk voordat je het weet op de deurmat liggen. Op de juiste locaties verspreiden, en klaar is Kees!
2. Het valt lekker op
Een mooi stuk print (denk bijvoorbeeld aan een goed vormgegeven folder of een indrukwekkend magazine) valt meteen op en laat direct een indruk achter. Zeker nu dat de marketing zo aan het digitaliseren is valt een goede printcampagne snel in de aandacht. Steek dus extra aandacht in het ontwerp en haal er je voordeel uit!
3. Je kunt er alle kanten mee op
Hoewel er digitaal steeds meer mogelijk is, kun je met papier nog steeds dingen die je digitaal niet zomaar kan. Denk bijvoorbeeld aan het maken van aantekeningen, het markeren van belangrijke zaken of het creëren van een opvallende vouw. Het is juist dit fysieke aspect dat een traditionele printcampagne zoveel dynamiek geeft: mensen pakken iets in hun handen, zien het met de ogen, voelen het met de vingers en slaan het hierdoor sneller op!
4. Doelgroepgerichte marketing
Je kunt online geografische aspecten aangeven en zo doelgroepgericht mogelijk adverteren: maar dit is vaak gebaseerd op het zoekgedrag en is hierdoor niet altijd passend. Met een fysieke campagne kun je jezelf op de juiste locatie én bij de juiste doelgroep onder de aandacht brengen. Wil je jouw pubquiz promoten, dan bereik je jouw doelgroep eerder bij een andere fysieke quiz dan bij een online quiz!
5. Papier blijft iets speciaals
Er komen tientallen mailtjes de inbox instromen gedurende de dag. Nieuwsbrieven, kortingsacties en andere manieren om de doelgroep online te bereiken. Maar dit soort mailtjes worden juist vaak bewust genegeerd, of eindigen zelfs in de spam. Een flyer is daarentegen tastbaar en ademt een bepaalde kwaliteit uit. Het is te vergelijken met het verschil tussen het lezen van een fysieke krant, en een digitale krant. De krant die je in je handen houdt is toch nét wat specialer en zorgt ervoor dat je echt de tijd neemt om deze op je gemakje door te bladeren.
Traditioneel drukwerk brengt genoeg voordelen met zich mee. Tijd om die printcampagne naar de drukker te sturen!