Een branche die alsmaar in ontwikkeling is, is die van online marketing. Alle reden om je hier als ondernemer ook met regelmaat in te verdiepen. Bijvoorbeeld door je goed te verdiepen in een aantal trends die absoluut van belang zijn om het optimale uit je mogelijkheden te halen. Deze 4 trends moet je in ieder geval in het oog houden. Door ze direct toe te passen haal jij meer uit je kansen op de markt als ondernemer.
1 Inspelen op spraakgestuurd zoeken
Met de opkomst van smartspeakers is het zoeken met spraakcommando’s sterk in opkomst. Dit is belangrijk om te beseffen als ondernemer. Het is immers nu ook zaak om de zoektermen van een stem te leren kennen. Waar je met SEO een heel eind kon komen door goede termenkennis te hebben, is dat voor spraakgestuurd zoeken wel flink anders. Deze commando’s kunnen van persoon tot persoon sterk variëren, maar toch dezelfde uitkomst hebben. Het is dus zaak om hier vroeg bij te zijn als ondernemer en je kansen te pakken. Zoeken met de stem zal snel aan terrein gaan winnen.
2 Automatiseren van advertentie-inkoop
Waarom zou je nog veel tijd besteden aan advertentie-inkoop? Er is inmiddels zoveel kennis over opgedaan dat alle partijen precies weten wie waar het best tot zijn recht komt online. Dat hele proces is dus inmiddels ook te automatiseren. Dit is voor jou als ondernemer dus ook een belangrijke zaak. Op die manier zorg je ervoor dat je altijd precies de juiste ruimte hebt op het juiste moment voor de juiste prijs. Alleen maar voordeel voor jou dus. Alle reden om dus niet langer zelf je tijd te verdoen en je gewoon weer te richten op ondernemen.
3 Kleiner dan ooit
De wereld is meer en meer naar snel en doeltreffend veranderd. De tijd dat amusement stond voor een avond in de bioscoop met een film van 4 uur en een aantal pauzemomenten met lange reclameblokken is wel voorbij. Nu draait alles om micromomenten. Door snel en bondig de boodschap te verkondigen waar je maar kunt, kun je veel meer bereiken. Onder andere de kracht van herhaling heeft hiermee te maken. Dit geldt zeker ook omdat het omslagmoment waarop de smartphone de belangrijkste bron van vermaak wordt steeds dichterbij komt. Het einde van de heerschappij van televisie is dus aanstaande.
4 Maak het persoonlijk
Wat onder consumenten allang gold, zal ook voor accounts
meer en meer gaan gelden. De grootste successen boek je door het gewon
persoonlijk te maken. Dat doe je bijvoorbeeld door te zorgen dat je precies
weet wie de besluitvorming doen binnen een account en daar dus ook gericht aan
te werken. Dit werkt veel beter dan een gehele onderneming of zelfs een gehele
branche aan te spreken. Hoe gerichter en persoonlijker je het maakt, hoe meer
je eruit kan halen met je onlinemarketing. Alle reden om hier dus ook al je
geld op te gaan zetten de komende periode.