MarketingNieuwsPersoneel

Wat is Microsoft Dynamics en wat betekent het voor de marketeer?

Flexibiliteit hoeft geen grenzen te kennen. Microsoft Dynamics bewijst dit als geen ander. Het biedt namelijk oplossingen aan om elke klant tevreden te stellen en om meer te halen uit de klantrelatie. Tegelijkertijd breek je ook op een andere manier door grenzen, namelijk door de unificatie van alle data in de onderneming. In deze video krijg je alvast een idee van de mogelijkheden van deze intelligente tools, maar ook wij zoomen op een aantal zaken in.

Wat is Microsoft Dynamics?

Microsoft Dynamics combineert de mogelijkheden van Microsoft Dynamics CRM Online met Microsoft Dynamics AX en Dynamics NAV. Dit wil zeggen dat je binnen een enkele clouddienst beschikt over de ERP-tools van Microsoft én over een uitstekende CRM-tool. Je gebruikt de meest uiteenlopende zakelijke apps, bijvoorbeeld voor de sales, de marketing of in het kader van project service automation. Alle apps en de data zijn daarbij alvast geïntegreerd. Dit is ook het geval voor Office 365, wat toch een pluspunt is. Zo zijn alle klantgegevens en -interacties die in Microsoft Dynamics 365 zijn opgeslagen bijvoorbeeld ook zichtbaar in Outlook.

Intussen is Dynamics NAV niet meer verkrijgbaar, maar wordt het wel nog ondersteund. De 365 Business Central-editie is wel nog te verkrijgen. Meer over het overstappen van Dynamics NAV naar Business Central lees je op de website microsoft dynamics | Dynamic Consultants, waar je er ook een mooi e-boek over kan downloaden.

Talloze mogelijkheden voor de marketeer

Binnen Microsoft Dynamics 365 beschik je over heel veel mogelijkheden die ook voor de marketeer heel waardevol zijn. De meeste van deze tools zijn erop gericht om de klantervaring te verbeteren. Zo kan je bijvoorbeeld klantgestuurde ervaringen ontwerpen waarbij je persoonlijke trajecten ontwikkelt, gestuurd door de klantinteracties. Met end-to-endtrajecten kan je dan weer eenvoudiger loyaliteit genereren. Ook Dynamics 365 Customer Voice is daarbij heel handig, omdat je je echt kan laten sturen door feedback die volgt uit persoonlijke enquêtes.

Het bijzonderste zijn misschien nog wel de AI-tools. Microsoft Dynamics 365 is namelijk ongelofelijk intelligent en is uitgerust met kunstmatige intelligentie. Hierdoor zal Microsoft Dynamics 365 automatisch aanbiedingen, afbeeldingen en content aanbevelen om zo de betrokkenheid te optimaliseren. Je kan natuurlijk zelf A/B-tests uitvoeren om na te gaan welke content al dan niet werkt en dit alles uitgebreid volgen. Met de bekende Microsoft Power BI-dashboards heb je ten slotte alle nodige gegevens en grafieken bij de hand.

Een complete oplossing voor mkb-bedrijven

Wanneer het over CRM gaat, zeggen we wel vaker dat een klantgedreven bedrijf afdelingsoverschrijdend werkt. Dat is natuurlijk iets waar Microsoft Dynamics 365 Business Central aan bijdraagt. Het is een alles-in-éénoplossing van Microsoft met daarin modules voor onder meer voorraadbeheer, projectbeheer, verkoop, productie, boekhouding en inkoop. Het is volledig cloudgebaseerd en het is geschikt voor bedrijven tot 250 medewerkers.

Het klinkt allemaal heel technisch, maar het is juist heel gebruiksvriendelijk ontworpen. Natuurlijk is het wel belangrijk om je in te lezen. Er zijn ruimschoots voldoende naslagwerken die je verder helpen. Op de website dynamicconsultants.nl vind je bovendien heel wat gratis e-boeken die je alvast op de goede weg helpen. Op de pagina business central | Dynamic Consultants lees je bijvoorbeeld meer over Microsoft Dynamics 365 Business Central.

Laat meer zien

Gerelateerde artikelen

Back to top button
Close