OndernemenTips

Jouw klanten nog meer tevreden maken? Dat doe je zo!

Als ondernemer of medewerker van een bedrijf is er natuurlijk niets leuker dan die glimlach op het gezicht van de klant door iets wat jij gerealiseerd hebt. Of het nou het leggen van zonnepanelen of het de komst van die ene oplader is: jij hebt hiervoor gezorgd. Naast het bieden van jouw goederen of diensten, is het ook mogelijk om je klanten op een andere manier erg tevreden te krijgen. Hoe je dat doet, lees je in dit blog. Wil jij dus een 11/10 scoren op klantentevredenheid? Lees vooral gauw verder!

Persoonlijke aandacht

Mensen krijgen over het algemeen een warm gevoel als ze weten dat er aan ze wordt gedacht. Om jouw klanten dus nog meer tevreden te krijgen, is het van belang dat ze het gevoel krijgen dat er een boel persoonlijke aandacht in dat ene product of die ene dienst zit. Zo kun je bijvoorbeeld een brievenbusdoos bedrukken met jouw naam, zodat mensen weten dat de komst van jouw pakketje écht even iets anders is en dat er écht even aan de klant wordt gedacht.

Persoonlijke aandacht

Alle extraatjes zijn welkom

Hiernaast krijg je jouw klanten nog meer tevreden door wat extraatjes toe te voegen. Stop er bij elke bestelling een chocolaatje, tegoedbon of kortingscode voor de volgende keer in. Mensen krijgen zo niet alleen de neiging om nog meer bij je te bestellen, maar ook zijn ze een stuk meer tevreden over de verleende service. Zoek dus een passend extraatje dat jij kunt meeleveren bij elke dienst of verkoop!

Sta open

Tot slot is het van belang dat al je klanten weten waar ze naartoe moeten als er iets aan de hand is. Vermeld daarom altijd een mogelijkheid waar jouw klanten naartoe kunnen met hun vragen, opmerkingen en eventuele problemen. Sta open voor je klanten en jouw klanten worden nóg meer tevreden dan dat ze al waren. Dat is nog eens een prestatie!

Laat meer zien

Gerelateerde artikelen

Back to top button
Close