BusinessMarketing

Je bedrijf in 5 simpele stappen promoten

Tegenwoordig zijn er tal van verschillende manieren waarop jij je organisatie onder de aandacht kunt brengen bij potentiële klanten. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van posters, welke je op centrale punten in de buurt van je bedrijfspand ophangt. Afhankelijk van de doelgroep van je organisatie kun je kiezen voor een school, een sportvereniging of bijvoorbeeld een buurthuis. Bij het ophangen van bedrukte posters is het belangrijk dit vooraf te overleggen met de locatie. Het voorkomt dat de poster al snel verwijderd wordt en je bedrijf een slechte naam opbouwt in de regio. In dit artikel lees je meer over het promoten van je bedrijf. 

Stap 1: zorg voor een heldere huisstijl 

Voordat je start met het bedrukken van posters of bijvoorbeeld een visitekaartje om uit te delen aan zakenpartners, is het zaak een huisstijl te ontwikkelen. Dat klinkt op voorhand simpel, maar is het in de praktijk vaak niet. De kleuren die je hierbij gebruikt moeten passen bij de doelgroep van je organisatie. Felle kleuren vallen op bij jongeren; blauw of bijvoorbeeld zwart doen het beter bij een zakelijke doelgroep. 

Stap 2: kies voor offline promotiematerialen

Reeds werden een aantal voorbeelden genoemd van offline promotiematerialen die je kunt gebruiken om de naamsbekendheid van je organisatie te verbeteren. Denk hierbij ook aan stickers of grote banners, welke je op het raam van je bedrijfspand kunt plakken. Of wat te denken van neonletters voor aan de gevel? 

Stap 3: verbeter je online vindbaarheid 

verbeter je online vindbaarheid

Niet alleen offline wil je zichtbaar zijn. Zet ook in op je online vindbaarheid, nu consumenten hun aankopen steeds vaker via webshops doen. Je verbetert je online vindbaarheid middels SEO of SEA. Kortweg betekent dit het op organische wijze verbeteren van je posities in de zoekmachine, of het investeren in advertenties. 

Stap 4: zoek de interactie op via sociale kanalen 

Eenmaal vindbaar in de zoekmachine en op sociale media is het zaak om de interactie op te zoeken met de doelgroep. Het zorgt voor een verbinding, wat de kans vergroot dat een potentiële klant een product of dienst bij je afneemt. 

Stap 5: houd de verbinding vast met een nieuwsbrief 

Nu je een verbinding hebt opgebouwd met klanten is het belangrijk deze vast te houden. Onder meer een nieuwsbrief kan je hierbij helpen. Het herinnert de consument periodiek aan de aanbiedingen die je hen biedt in je webshop. Relaties tussen webshops en klanten zijn vluchtiger dan voorheen, daar consumenten de keuze hebben uit talloze webwinkels. 

Laat meer zien

Gerelateerde artikelen

Back to top button
Close