MarketingOndernemenTips

Hoe pakt u de corporate branding aan?

Vandaag de dag is het imago dat u als bedrijf uitstraalt belangrijker dan ooit. Imago zegt iets over wie u als bedrijf bent, waar u als bedrijf voor staat. Het maakt niet uit of het een bestaand merk met een gelouterd logo betreft of dat het om een nieuw bedrijf op zoek naar een nieuwe vorm van reclame-uitingen gaat. Imago vertelt iets over hoe het bedrijf gezien wil worden. Dat overstijgt corporate branding, maar een goede corporate branding is wel de juiste manier om er een goede start mee te maken. Het opfrissen van een bestaand beeld, het creëren van een nieuwe uitstraling, of het ontwerpen van een compleet nieuw, sterk concept. Wij vroegen Api neon Corporate Site Branding, een bedrijf dat al 65 jaar opvallende lichtreclames en bewegwijzering ontwerpt en produceert, over de impact van vernieuwing van de corporate branding.

Corporate branding, een nieuw logo

“Uw bedrijf in de markt zetten is geen sinecure. Daar moet goed over worden nagedacht. Je bedenkt niet zomaar even een logo. Liever samenwerken met een gespecialiseerde afdeling design of bureau die zich specifiek daarmee bezig houdt. Creativiteit is belangrijk. Het uiterlijk vertegenwoordigt uw bedrijf, uw gezicht naar buiten toe en zorgt voor herkenbaarheid. Door een goede herkenbaarheid vergroot u uw plaats op de markt. Daarvoor zijn verschillende mogelijkheden. Niet alleen ontwerp en uitvoering, maar ook reclame-uitingen zelf zijn een doorslag gevende factor. Het gaat om gevelbelettering, bewegwijzering, maar ook over POS en displays voor in bedrijven die uw product of diensten ondersteunen”, aldus de woordvoerder van Api neon.

Klantenbinding

Klantenbinding

“Klanten die producten of diensten bij uw bedrijf afnemen willen graag met u geassocieerd worden. Dit vraagt om een duidelijke uitstraling door een goed gekozen reclame-uiting. Transparantie binnen een bedrijf is een goede marketing strategie. Zo weten klanten precies wat ze aan u hebben. Het gaat dan niet alleen om de producten of diensten die u levert maar ook om de gedachte achter het bedrijf, hoe staat u als bedrijf in de huidige maatschappij. Mensen zijn sneller bereid over te stappen naar een ander bedrijf wanneer dat bedrijf beter aansluit bij hun sentiment. Natuurlijk kunt u niet aan ieders sentiment tegemoet komen. Het is wel zaak het sentiment van uw afnemers te kennen en daarop in te spelen. Het verjongen van de uitstraling van uw beeldmerk of het letterlijk oppoetsen van reclame-uitingen horen daarbij. Een goed onderhouden gevelreclame of bewegwijzering laat zien dat het bedrijf actueel en alert is. Modernisering en net zozeer het in ere houden van een traditionele naam laten beiden zien dat uw bedrijf van deze tijd is en dat u weet waar uw klanten voor staan”, adviseert Api neon.

Goede herkenbaarheid volgens Api neon

“Door als bedrijf op zoveel mogelijk plekken gezien te worden, als leverancier, maar ook als naam of logo, vergroot u de herkenbaarheid van uw bedrijf. Zaken als POS, points of sale, vragen om extra ondersteuning en displays zijn, hoewel al heel lang onderdeel van een goede marketing positionering, nu belangrijker dan ooit. De plek waar uw bedrijf gezien wordt is ook de plek, het type werkzaamheden, de service, de consument waarmee u verbonden wilt worden. Bij Api neon weten we dat als geen ander en door gebruik te maken van de nieuwste technologieën die in huis zijn brengt Api neon u precies daar waar u zijn wilt”, sluit de vertegenwoordiger van Api Neon af.

Laat meer zien

Gerelateerde artikelen

Bekijk ook

Close
Back to top button
Close