BusinessMarketingOffline Marketing

Flyers inzetten voor je marketing

Waar online marketing steeds populairder wordt lijkt de offline marketing steeds vaker vergeten te worden. Ontzettend jammer, want het effect van offline marketing is ongelooflijk groot. Marketingtools zoals posters en flyers zijn nog altijd erg effectief en zouden altijd als aanvulling op de online marketing gebruikt kunnen en soms zelfs moeten worden. Maar waar let je op wanneer je flyers in gaat zetten voor je marketing? We geven je een aantal handige tips.

1. Combineer met je online marketing

Zorg er ten eerste voor dat je flyers de boodschap van jouw online marketing ondersteunen. Zorg bijvoorbeeld dat de layout en huisstijl overeenkomen en dat alle gegevens er op de juiste manier op vermeld staan. Promoot je online een specifieke korting? Laat ook deze dan terugkomen op je flyers.

2. Stel een duidelijk doel

Voordat je flyers gaat drukken is het belangrijk om een goed en duidelijk doel te stellen. Welk doel wil je behalen met deze flyers? Wanneer je jouw doelen duidelijk hebt, kun je de flyer op de juiste manier ontwerpen, drukken en verspreiden.

3. Zorg voor herkenning

De zichtbaarheid van flyers is zowel een voordeel als een nadeel. Je kunt met flyers niet goed zien welke doelgroep jouw boodschap oppikt en hoe erop gereageerd wordt, maar je creëert van de andere kant wel ontzettend veel herkenbaarheid en naamsbekendheid. Je komt flyers vaak op de gekste plaatsen tegen. Zorg dus ook zeker dat jouw flyers herkenbaar zijn en koppel er eventueel een directe actie aan vast. Vindt iemand jouw flyer? Dan mag deze persoon de flyer inwisselen tegen een mooie korting in de winkel bijvoorbeeld.

4. Zorg voor de juiste opmaak en tekst

De juiste opmaak en tekst bepalen het vallen of staan van jouw flyer campagne. De opmaak moet aanspreken en aansluiten bij je online campagne. Herkenbaarheid is ook hier wederom belangrijk, en je doelgroep moet in een oogopslag kunnen zien waar de flyer om gaat. Denk dus ook goed na over de tekst: als het meer dan tien seconden duurt om de boodschap te begrijpen, ben je de aandacht waarschijnlijk al kwijt.

Marketing flyers

5. Waar is je doelgroep?

Doe vervolgens ook ontzettend goed onderzoek naar de fysieke locaties waar jij jouw doelgroep kunt bereiken. Is jouw doelgroep bijvoorbeeld thuisblijvende moeders? Dan is de kans groot dat ze jouw flyer in de supermarkt meenemen. Is jouw doelgroep werkende vaders, dan is de supermarkt vaak een minder slimme locatie.

Laat meer zien

Gerelateerde artikelen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back to top button
Close