Marketing

5 redenen om een marketingprofessional in te schakelen

Je kent je klanten, je kent de markt, je concurrenten, je hebt de benodigde diensten en producten in huis én je hebt de kennis en ervaring. Zelfs als je zelf een marketingprofessional bent zijn er genoeg redenen om een andere marketingprofessional in te schakelen. De marketingbranche is gewoonweg te complex om alles alleen te kunnen doen. Elk jaar zijn er nieuwe ontwikkelingen of verschuivingen op de markt waar je op moet kunnen anticiperen. En dan is er natuurlijk ook gewoon de logica dat twee altijd meer dan één weten. 4 redenen om een marketingprofessional in te schakelen:

1: Specifieke kennis en ervaring

Een marketingprofessional kan gespecialiseerd zijn in speciale onderdelen binnen de marketingbranche. Dit kan bijvoorbeeld specifiek offline marketingtechnieken zijn, of de nieuwe trends op gebied van online marketingtechnieken. Of wat dacht je van een specialist die extensieve kennis heeft van marktgericht onderzoek doen en relevante conclusies trekken uit de verzamelde data? Kortom, zelfs als je zelf aardig wat van marketing weet kan het een goede zet zijn om een marketingprofessional in te schakelen die specifieke kennis heeft van bepaalde zaken.

2: Nieuwe inzichten en inspiratie

Een nieuwe medewerken brengt altijd zijn of haar eigen kennis en ervaring mee. Het inhuren van een marketingprofessional kan je verassende nieuwe inzichten en inspiratie opleveren. Daarnaast zal een nieuwe medewerker zich willen bewijzen en zijn of haar kennis en ervaring optimaal willen inzetten. Het loont ook om te zoeken naar een marketingspecialist die bij een concurrent gewerkt heeft. Zo kan je wat insider informatie krijgen over hoe het eraan toe gaat in een overeenkomend bedrijf. Dit kan je inspireren om het roer om te gooien of voor een nieuwe aanpak te gaan.

3: Objectieve buitenstaander

Marketing specialist

Het klinkt misschien cliché maar het is een legitieme reden om een marketingspecialist in te schakelen: een objectieve buitenstaander kan de meest verrassende dingen opmerken. Vaak zit je een beetje vastgeroest in je eigen gewoonten en zie je geen reden om dingen te veranderen. Een objectieve buitenstaander kan je op dingen wijzen die efficiënter of beter kunnen en waar je zelf nooit op gekomen zou zijn. Een frisse blik is soms alles wat je nodig hebt om je marketingcampagne weer een boost te geven.

4: Capaciteit

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je te weinig mensen hebt. De reden om een marketingspecialist in te schakelen kan ook zijn dat je te weinig mensen hebt en dat je mensen te kort hebt. Sommige marketingstrategieën kosten tijd en als je je aandacht over te veel dingen moet verdelen kan het zijn dat er wat tussendoor glipt. Het (tijdelijk) inschakelen van een marketingspecialist is vaak simpeler en minder risicovol dan een nieuwe werknemer aannemen. Je kan dan weer even opgelucht ademhalen en je focussen op de belangrijkste zaken.

5: De juiste vragen stellen

Over het algemeen ben je waarschijnlijk prima in staat om doelstellingen op te zetten en naar een bepaald doel toe te werken. Een marketingspecialist inschakelen kan ervoor zorgen dat de juiste vragen gesteld worden en dat je sneller en efficiënter je doelen kan behalen. Een marketingspecialist is vaak goed in staat om specifieke vragen te stellen waar mee gewerkt kan worden. Denk bijvoorbeeld aan: ‘De winst moet omhoog’, wordt door een marketingspecialist vertaald naar: ‘Hoe krijgen we binnen 5 maanden de winst met 20% omhoog?’, of ‘Bij welke onderdelen kunnen we de winst omhoog krikken en hoe gaan we dat aanpakken?’. Met de juiste vragen kun je je doelen veel efficiënter gaan nastreven.

Ga vandaag nog op zoek naar een marketingspecialist

De conclusie is dan ook dat er genoeg redenen zijn om een marktspecialist in te schakelen. Het inschakelen van een specialist zegt niets over jouw (on)kunde om alles zelf te regelen, je kan het zien als een marketingstrategie. De beste resultaten krijg je alleen met de beste mensen. Een marketingspecialist kan de touwtjes oppakken daar waar jij ze laat vallen en helpt je in specifieke gebieden het meeste uit je budget halen.

Laat meer zien

Gerelateerde artikelen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back to top button
Close