Er zijn verschillende manieren waarop organisaties hun naamsbekendheid kunnen vergroten. Denk bijvoorbeeld aan bidons bedrukken, een shirt of polo bedrukken voor een grote bedrijfsbeurs of denk aan het bedrukken van een grote banner voor aan de gevel van een bedrijfspand. Tegenwoordig focussen veel organisaties zich op hun online vindbaarheid. Gek is dat niet, daar steeds meer consumenten hun aankopen online doen. Toch blijft het voor organisaties belangrijk een goede verdeling te maken tussen het aandeel online- en offline marketing. Wist je dat veel consumenten waarde hechten aan de mogelijkheid om een organisatie te kunnen bezoeken? In de praktijk zullen zij dit nauwelijks doen; het maakt het bedrijf in hun beleving betrouwbaarder en toegankelijker. Speel hierop in door verschillende vormen van offline marketing te gebruiken bij het verbeteren van de naamsbekendheid van een organisatie.
Verschillende vormen van promotiemiddelen
Bij de keuze voor het inzetten van bedrukte promotiemiddelen hebben bedrijven tegenwoordig keuze uit een breed scala aan opties. Denk bijvoorbeeld niet alleen aan de reeds genoemde mogelijkheden, maar ook aan flessen bedrukken, het bedrukken van tassen en het laten drukken van een logo of tekst op kunststof armbandjes. Het bedrukken van flessen is interessant om deze mee te kunnen nemen bij het bezoeken van een potentiële klant; het straalt professionaliteit uit. Of denk aan medewerkers die deze bedrukte drinkflessen meenemen naar hun sportvereniging. Wellicht dat collega’s informeren, wat voor werk ze uitvoeren en welke diensten of producten hun werkgever aanbiedt. De bedrukte armbandjes komen van pas op grote beurzen, waar ze kunnen worden uitgedeeld aan bezoekers.
Aantal conferenties en beurzen neemt weer toe
Na twee jaar waarin nauwelijks conferenties en beurzen georganiseerd werden, neemt dat aantal inmiddels weer toe. Op deze beurzen introduceren bedrijven hun diensten en producten aan geïnteresseerden, in de hoop nieuwe klanten te vinden. Het is daarbij de ideale kans om inspiratie op te doen voor de eigen productontwikkeling; welke trends en innovatieve oplossingen zijn er te zien op deze beurs? Belangrijk onderdeel van de beurzen is het uitdelen van de klassieke goodiebags aan bezoekers. Door originele items toe te voegen aan zo’n goodiebag, blijft jouw bedrijf de bezoeker nog lang bij. Het helpt de naamsbekendheid ervan te vergroten. Kijk dus eens wat verder dan een bedrukte pen of een bedrukt tasje.
Zeven contactmomenten voordat de consument wat afneemt
Uit onderzoeken blijkt dat consumenten gemiddeld zeven keer in aanraking moeten zijn geweest met een organisatie, voordat zij bereid zijn er een product of dienst af te nemen. Het exacte aantal verschilt logischerwijs iets per product of dienst. Het toont echter wel aan hoe belangrijk marketing is voor organisaties. Door zowel in te zetten op online-, als op offline marketing wordt dit aantal van zeven contactmomenten sneller gehaald.