Online MarketingTips

3 redenen waarom je online marketing beter niet zelf kunt doen

De tijd dat je even ging flyeren is nu echt wel voorbij. Offline marketing heeft de afgelopen jaren een steeds minder grotere rol gespeeld. Wanneer je je doelgroep echt wilt bereiken, zal je je als ondernemer toch in de digitale wereld moeten begeven. Waarschijnlijk weet je dat ook wel. Toch klinkt online marketing vaak een stuk gemakkelijker dan het in werkelijkheid is. De vreemdste afkortingen worden om je oren geslingerd. CTR, SEO… wat is dat allemaal?

Bezit jij écht over voldoende ervaring, kennis en vaardigheden om de digitale wereld te bestormen? Heb je hier überhaupt wel de tijd voor? Als het antwoord nee is, dan is dat niet zo gek. In de meeste gevallen is het namelijk veel beter om dit over te laten aan een specialist. In dit artikel geven we 3 redenen waarom je online marketing beter niet zelf kunt doen.

1. Het kost veel tijd

Wat veel ondernemers vaak niet beseffen is dat de digitale wereld ieder jaar weer enorm lijkt te veranderen. Er komen telkens weer nieuwe technieken bij om de concurrentie voor te blijven. Je kunt je vast blijven houden aan de oude strategieën waar je wellicht wel mee bekend bent, maar daardoor loop je al gauw enkele stappen achter op je grootste concurrenten. Zeker wanneer zij wel social media marketing laten uitvoeren door een vakman of een SEO Specialist inhuren.

Bedenk goed dat je naast het onderhouden van je kennis en vaardigheden op het gebied van online marketing ook nog een bedrijf te runnen hebt. Specialisten op het gebied van online marketing doen dit voor hun beroep. Zij besteden dus al hun tijd aan het vergaren van kennis en nieuwe vaardigheden. Hierdoor lopen zij veel minder op de feiten achter en zijn zij in staat om hun marketingstrategie op basis van de nieuwste ontwikkelingen voor jouw bedrijf telkens een beetje aan te passen. Zo blijf je genieten van naamsbekendheid en een betere positie in de digitale wereld. En jij kunt je ondertussen gewoon bezighouden met hetgeen wat je het liefste doet: ondernemen. En daar draait het toch om, nietwaar?

2. Kosten-batenanalyse

Kosten-batenanalyse

Als ondernemer wil je niet alleen dat de online marketing van het bedrijf on point is, maar het moet natuurlijk ook niet al teveel geld gaan kosten. Wanneer de middelen duurder zijn dan het resultaat, dan is dit immers geen goede keuze voor jouw bedrijf. Daarom is het belangrijk om telkens een kosten-batenanalyse te maken. De grootste fout die je als ondernemer kunt maken is denken dat je veel goedkoper uit zult zijn als je de online marketing voor eigen rekening neemt. Want sommige fouten kunnen erg kostbaar zijn.

Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van google ads. Wanneer je geen juiste strategie opstelt of op de verkeerde zoekwoorden adverteert, dan kan dit flink in de papieren lopen. Bovendien levert het dan ook nog maar heel weinig op. Een Google Partner weet jou precies te vertellen waar je beter wel of niet op kunt adverteren. Hierdoor blijven de kosten laag en profiteer je van een groots resultaat.

3.Extra hulp bij verbeteren bedrijf

Marketing specialisten kunnen niet alleen worden ingeschakeld bij het verbeteren van jouw positie op de digitale markt. Sommigen zijn ook in staat om mogelijke fouten binnen het bedrijf op te sporen. Het is fijn om over een onafhankelijk iemand te beschikken die samen met jou naar het doen en laten van het bedrijf wilt kijken. Soms levert dit verrassende conclusies op. Hiermee is het mogelijk om jouw bedrijf nog verder te verbeteren voor een fantastische klantenervaring en uiteindelijk dus ook een groter klantenbestand. Win-win!

Laat meer zien

Gerelateerde artikelen

Back to top button
Close