BusinessOndernemenOnline MarketingTips

Waarom is alleen een mooi logo niet genoeg?

Steeds meer bedrijven laten steeds meer grafisch materiaal voor zich ontwerpen en niet alleen een logo. De tijd waarin het hebben van een prachtig logo en een goed product of een goede dienstverlening is absoluut over. Er is voor de moderne consument meer nodig om overtuigd te raken. We sommen enkele functies op van grafisch materiaal die hieraan bijdragen.

Identiteit

De eerste reden om meer aan grafisch ontwerp te denken is het uitdragen van de identiteit van je bedrijf en de impact die dit heeft op de klanten. Vaak wordt onderschat hoeveel waarde klanten hechten aan de identiteit van een bedrijf. Het begrip identiteit is vrij breed maar wordt over het algemeen het meeste bepaald door hoe het bedrijf zich presenteert, in handelen, schrift en grafisch design. Met deze drie draag je uit waar je bedrijf voor staat, welke waarden het belangrijk vindt maar ook welke kleuren, afbeeldingen enzovoort het beste bij de identiteit van het bedrijf passen. Hier moet goed over nagedacht worden omdat klanten hier direct een gevoel bij krijgen en dit ze over de streep kan trekken.

Vertrouwen

Een identiteit wekt ook vertrouwen bij de klant en een klant die je vertrouwt is een klant die bij je blijft. Als je altijd met dezelfde identiteit en met dezelfde grafische stijl naar deze klanten toe te communiceert geeft dit een fijn vertrouwd gevoel. Hierdoor bind je de klanten alleen maar meer aan je. Als je veel in emails en/of brieven communiceert met klanten is bijvoorbeeld een herkenbare huisstijl erg belangrijk. Bij het aanbieden van diensten helpt het om deze met een effectief en creatief grafisch design door het boekingsproces te leiden. Als je een fysiek product hebt spreekt het uiterlijk van het product en/of de verpakking van het product boekdelen. Het is aangeraden om hier met een design bureau goed aan te werken.

Professionaliteit

Professionaliteit

Het is natuurlijk altijd belangrijk om professioneel over te komen. Niemand gaat een product aanschaffen van of een dienst boeken bij een bedrijf wiens personeel zich gedraagt alsof de klant niet belangrijk is. Hetzelfde geldt natuurlijk voor de presentatie van het bedrijf door middel van grafisch design. Als bijvoorbeeld de website van een bedrijf er uitziet alsof het stamt uit het jaar 2000 gaan klanten toch twijfelen aan het bedrijf. Ook in de communicatie naar de klant staat het een stuk professioneler als het grafische design consistent en creatief is, of dit nu directe of indirecte communicatie is.

Laat meer zien

Gerelateerde artikelen

Back to top button
Close