BusinessOnline MarketingTips

Online aanwezigheid: onmisbaar

Er zijn maar weinig mensen die online niet te vinden zijn. Bijna iedereen heeft wel een profiel op een social media platform, of staat met zijn of haar naam en/of foto op een website vermeld. Zelfs wie hier helemaal niet mee bezig is, blijkt toch vaak te vinden op het web, bijvoorbeeld via de website van zijn of haar werk, vereniging of in een online stamboom. Ook vrijwel ieder bedrijf is online te vinden, waarbij de manier waarop dat gebeurt van groot belang is.

Het internet als visitekaartje

Voor heel veel mensen is het internet de plek waar zij zich kunnen presenteren, hun visitekaartje. Ze zijn aanwezig op één of meerdere sociale platforms, en laten daar de beste kant van zichzelf zien. Op Facebook houd je familie en vrienden op de hoogte van alle leuke dingen in je leven, en volg je die van anderen. Op Instagram plaats je je mooiste foto’s, en op Twitter ventileer je je mening. Op LinkedIn tenslotte laat je je zakelijke kwaliteiten zien, en heb je eigenlijk permanent je CV online staan.

De manier waarop je je op al deze platforms presenteert doet ertoe. Je vindt het belangrijk om mensen een goed beeld van jezelf te laten zien, liefst een beetje rooskleuriger dan je leven misschien is, en jezelf duidelijk te presenteren. Wil je graag dat mensen je zien als iemand die altijd vol inspiratie zit, dan zal je niet snel een foto plaatsen waarop je lusteloos op de bank een slechte serie ligt te kijken. Wil je bekend staan als opgewekt en enthousiast, dan zal je tijdens een rotdag waarschijnlijk weinig van je laten horen op internet. Je bepaalt zelf welk deel van je leven je online zet, hoe mensen je zien en wat je hen wilt vertellen.

Van groot belang voor bedrijven

Van groot belang voor bedrijven

Dat online visitekaartje is van belang voor particulieren, maar nog meer voor bedrijven. De toekomst van het bedrijf kan afhangen van een goede online indruk, en daar worden steeds meer bedrijven zich bewust van.

Alles hangt of staat al met de vindbaarheid. Zelfs een prachtige website, waarop je jezelf perfect presenteert als bedrijf, is nutteloos als niemand hem vindt, of als hij de verkeerde doelgroep trekt. Om te zorgen dat de zoekmachines je site hoog in de resultaten en bij de juiste personen onder de aandacht brengen, heb je een SEO specialist nodig. Deze kan de site zo inrichten dat de zoekmachines er op de juiste manier mee omgaan, en zo het juiste publiek naar je site trekken. Een SEO bureau inschakelen wanneer je een nieuwe website in gebruik neemt is dan ook meer dan aan te raden. Een online visitekaartje, hoe mooi en goed ook, werkt tenslotte alleen als deze ook door mensen gezien wordt.

Laat meer zien

Gerelateerde artikelen

Back to top button
Close