BusinessFinancieelOndernemenTips

Hoe vraag je een zakelijke lening aan?

Heb je geld nodig om op korte termijn een langlopende investering in jouw bedrijf te doen? Dan ga je ongetwijfeld op zoek naar mogelijkheden voor wat betreft een financiering. Eén van de financieringsmogelijkheden die je dan tegenkomt, is een zakelijke lening. Wanneer je voor deze lening in aanmerking komt, ontvang je het gewenste leenbedrag op jouw rekening. Hierdoor kun je er meteen mee investeren. Klinkt een zakelijke lening jou als muziek aan de oren? Dan wil je er vandaag mogelijk nog eentje aanvragen. Wanneer je dit (nog) niet eerder gedaan hebt, weet je niet hoe dit werkt. Wat dat betreft ben je hier aan het juiste adres. Wij vertellen jou hier namelijk precies hoe je een zakelijke lening aanvraagt.

Ga op zoek naar een geldverstrekker

Ga op zoek naar een geldverstrekker

Om een zakelijke lening af te kunnen sluiten, moet je allereerst een geldverstrekker vinden. Tegenwoordig zijn er verschillende partijen waar jij je tot kunt richten voor een dergelijke financiering. Jij kunt allereerst bij een bank terecht. Bij een groot deel van de banken in ons land kun je een zakelijke lening aanvragen. Je kunt er daarnaast voor kiezen om op zoek te gaan naar een online geld- of kredietverstrekker. Wanneer je hiervoor kiest, hoef je de deur niet meer uit. Je dient namelijk online jouw aanvraag in en hoort binnen de kortste keren of het geld jou al dan niet geleend wordt. Ga daarom allereerst bij jezelf te rade om te bepalen wat voor jou de beste oplossing is.

Zorg voor de juiste documenten

Wanneer je geld wilt lenen, moet je een aantal documenten aanleveren. Bij een zakelijke lening is dit niet anders. Vraag je jouw lening aan bij een online kredietverstrekker? Dan lever je de benodigde gegevens digitaal aan. Om de aanvraag snel af te ronden, zorg je ervoor dat je over de juiste documenten beschikt. Maar welke documenten moet je hier eigenlijk allemaal voor hebben? Dat verschilt per kredietverstrekker. Kies jij voor zakelijk financieren via ABN AMRO? Dan moet je de volgende documenten aanleveren:

1) De meeste recente, definitieve jaarrekening. Deze moet opgesteld zijn door een accountants- of administratiekantoor.
2) Bankafschriften van jouw zakelijke lening van vorige maand.
3) Aangifte inkomstenbelasting.

In veel gevallen heb je aan de bovenstaande drie documenten voldoende voor het aanvragen van een zakelijke lening. Er zijn situaties waarin een kredietverstrekker om extra informatie en/of documenten kan vragen. Zo moeten sommige ondernemers ook offertes, huurcontracten, een ondernemingsplan, taxatierapport of leningsovereenkomst aanleveren. Of dit al dan niet moet, is vaak afhankelijk van het doel waarvoor je de lening aanvraagt. 

Aanvraag afronden

Nadat je alle informatie hebt aangeleverd, wordt dit geanalyseerd door de kredietverstrekker. Is alles in orde? Dan hoef je alleen nog maar te tekenen voor de zakelijke lening. Ook dit gebeurt digitaal. Het kan zijn dat je eerst een aanbod ontvangt van de kredietverstrekker. Dit betreft een vrijblijvend aanbod. Je bepaalt zelf of je hierop ingaat of niet. Ben je akkoord? Dan zet je digitaal jouw handtekening.

Laat meer zien

Gerelateerde artikelen

Back to top button
Close