Business

Dit is waarom je in de zomer een webinar moet geven

Je denkt misschien dat mensen niet zitten te wachten op een uitnodiging voor een webinar in de zomer, maar niet is minder waar. Voor bijvoorbeeld de sport-, reis-, cultuur- en buitenactiviteit gerelateerde sectoren is het juist een uitstekende periode om een webinar te geven. Promoot en versterk je aanbod en deskundigheid bij diegenen die op zoek gaan naar een vakantie. 

1. Webinars voor de reissector 

De zomer is de tijd voor de reissector om een webinar te geven. Nodig leads en klanten uit en geef een webinar over de cultuur van een van de vakantiebestemmingen die je aanbiedt bijvoorbeeld. Laat een gids zijn ervaringen delen, de kijkers informeren over eventuele vaccinaties en sluit af met een live Q&A sessie. Het publiek ging nog nooit zo goed voorbereid op reis! Belangrijk is dat je goede webinar software kiest, zoals WebinarGeek.

2. Webinars voor de buitenactiviteit gerelateerde sector

In de zomer is het een perfect moment om een buitenactiviteit te organiseren. Ben je werkzaam in deze sector? Organiseer dan een webinar om aan jouw (potentiële) klanten te laten zien welke activiteiten jij deze zomer aanbiedt. Denk aan zeilen, zwemmen, bootcampen of misschien zelfs surfen. Laat zien welke tools je gebruikt en geef tips en tricks die ze zelf kunnen gebruiken tijdens buitenactiviteiten.

3. Webinars voor de cultuursector 

Webinars zijn perfect om het aanbod van een museum of zelfs gemeente te tonen! Een webinar is een goed medium om de highlights van je gemeente toe te lichten of details van de nieuwste tentoonstelling in het museum. Vertel uitgebreid waarom jouw culturele instelling of stad een bezoekje waard is. 

4. Webinars voor elke sector 

Webinars voor elke sector

In welke sector je ook werkt, met webinar software kan jij kennis overdragen. Mensen hebben er in de zomers immers tijd voor! Er zijn wel wat dingen waar je rekening mee moet houden. 

  • De tijd: overdag zijn mensen vaak op pad. Het kan dus zijn dat de avond een beter moment is om jouw webinar te geven in de zomer. 
  • Promotie: vaak worden mailings niet zo goed gelezen als buiten de zomer. Denk dus na over andere promotiemiddelen zoals social media. Daar zijn mensen in hun vrije tijd vaak wel iets actiever. 
  • Het weer: wanneer de zon schijnt en het warm weer is, vertrekt het hele land naar een plek om de zon te aanbidden of juist op zoek naar koelte. Niet het beste moment voor een webinar. Zoek een dag uit waarop het wat minder weer is. 

Met deze tips op zak, kan het niet anders dan dat je een goed moment en onderwerp vindt voor je webinar in de zomer. Let’s webinar!

Laat meer zien

Gerelateerde artikelen

Back to top button
Close