Online

De voor- en nadelen van een Shopify webshop

Zoek je software om jouw webshop te beheren? Dan ontdek je al snel genoeg dat je op dit gebied behoorlijk wat te kiezen hebt. Zo zijn WooCommerce en Magento bijvoorbeeld twee e-commerceplatformen die binnen Nederland populair zijn. Daarnaast timmert Shopify hard aan de weg in Nederland. Neig je ook naar Shopify? Dan ben je hier aan het juiste adres. In deze tekst zetten wij namelijk de voor- en nadelen van een Shopify webshop op een rijtje.

VoordelenDe meeste eigenaars van een webwinkel kiezen niet lukraak voor een software. Je wilt immers voorkomen dat je binnen de kortste keren spijt krijgt van het e-commerceplatform waar je voor gekozen hebt. Om jou een handje te helpen, lichten we hier een aantal voordelen van Shopify uit.

1) Groot aantal betaalmogelijkheden

Als je kiest voor Shopify, hoef jij je geen zorgen te maken over de betaalmogelijkheden. Deze zijn namelijk eindeloos als je voor dit e-commerceplatform kiest. Jouw klanten plukken hier de vruchten van, want zij kunnen vrijwel altijd afrekenen via de door hun gewenste betaalmethode.

2) Snelle webshop

Wanneer jouw webshop niet snel is, kan dit ervoor zorgen dat klanten elders gaan kijken. Kies je voor Shopify? Dan hoef je hier niet bang voor te zijn. Met deze software ben je namelijk verzekerd van een snelle en goedwerkende webwinkel.

3) Keuze uit talloze templates

Keuze uit talloze templates

Bij Shopify heb je keuze uit talloze templates en designs. Hierdoor kun je jouw webshop eigenlijk altijd zo inrichten als je voor ogen hebt. Extra bijkomstigheid is dat alle templates en designs responsive zijn, waardoor ze er ook goed uitzien op een smartphone en tablet.

4) Verkoop via andere kanalen

Een groot voordeel van Shopify is dat zij jou niet alleen de mogelijkheid bieden om producten te verkopen in jouw webshop, maar ook via andere kanalen. Zo kun je ook producten aanbieden op platformen als Facebook, Amazon en Pinterest.

Nadelen

Een shopify website heeft een groot aantal voordelen, maar er kleven – net als bij ieder ander e-commerceplatform – ook nadelen aan. Hieronder lichten we twee van deze nadelen uit.

1) Je hebt een abonnement nodig

Sommige e-commerceplatformen bieden een gratis versie aan, maar dit is bij Shopify niet het geval. Je kunt deze software weliswaar veertien dagen gratis uitproberen, maar na afloop van deze periode moet je een abonnement afsluiten als Shopify jou bevalt. De kosten van de abonnementen lopen uiteen van 25 euro per maand tot plusminus 266 euro per maand.

2) Je moet over ontwikkelkennis beschikken

Shopify mag dan wel een lage instapdrempel hebben, maar dit betekent niet dat iedereen er maar zo een webwinkel mee kan bouwen. Nee, want je moet namelijk wel degelijk over ontwikkelkennis beschikken om aan de slag te gaan met Shopify. Jouw ontwikkelkennis hoeft overigens niet zo groot te zijn als voor bijvoorbeeld Magento.

Laat meer zien

Gerelateerde artikelen

Back to top button
Close