BusinessOndernemenOnlineTips

7 tips voor de verzending van je producten

Heb je een webshop of een ander bedrijf waar je regelmatig pakketten en producten voor moet verzenden? Dan is het wel fijn om te weten hoe je dit het beste kunt doen en waar je op moet letten. We geven je dan ook graag een aantal praktische tips!

1. Vergelijk verzenders

Een pakket versturen kan door verschillende verzenders: zowel online en offline. Welke het beste bij jou past ligt maar net aan de situatie. Wil je het pakket geregistreerd verzonden hebben, of is dit niet nodig? Wil je het pakket verzekeren, of mag het ook zonder verzekering de deur uit? Breng je eigen behoeften in kaart (en die van de ontvanger) en vergelijk vervolgens de mogelijkheden.

2. Werk samen met andere ondernemers

Hoe meer pakketten je per maand verstuurd hoe lager de kosten worden. De tarieven dalen nu eenmaal wanneer je met grote regelmaat pakketten verzend. Maar wat als je de krachten nu eens met andere webshops zou bundelen en samen verzend capaciteit inkoopt? Op deze manier kun je in aanmerking komen voor lagere tarieven!

3. Zorg voor goede verpakking

Je wilt natuurlijk wel dat jouw items op de juiste manier bij de ontvanger aankomen. Zorg er dus altijd voor dat je verpakking aan de regels voldoet. Zo moet de doos stevig zijn en een val van zo’n 1.5 meter aankunnen. Daarnaast moet de doos opgevuld worden met opvullingsmateriaal zoals noppenfolie of piepschuim, en moeten de hoeken van de doos bedekt worden met extra verpakkingstape.

Verzending van je producten

4. De juiste adressering

Zeker wanneer je items naar het buitenland verstuurd vraagt de adressering om wat extra aandacht. Om misverstanden of onbezorgde items te voorkomen kun je het e-mailadres en telefoonnummer van de ontvanger op het adreslabel vermelden. Zo vergroot je de kansen op een bezorgd pakket!

5. Retour Informatie

Mocht je pakket onverhoopt toch niet bezorgd kunnen worden, zorg er dan voor dat de verzender weet waar het teruggebracht kan worden. Voeg altijd een retouradres toe zodat producten niet zomaar verloren gaan.

6. Een track & trace code

Maak de verzending voor zowel jezelf als de uiteindelijke ontvanger zichtbaar door een track & trace code aan de zending toe te laten voegen. Zo weten beide partijen waar de bestelling zich bevindt, en lever je ook meteen wat extra service!

7. Kijk ook naar online diensten

Pakketten versturen hoeft niet perse via het postkantoor: er zijn maar genoeg verzenders die hun service online aanbieden. Niet alleen hoef je zo de deur niet uit, maar de kans is groot dat je flink wat op de kosten bespaard!

Laat meer zien

Gerelateerde artikelen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back to top button
Close