Marketing

6 tips voor goede marketingpakketten

Daar waar offline marketingstrategieën nog enigszins te overzien zijn, je hebt immers zelf de touwtjes in handen, wordt het bij online marketingstrategieën wat complexer. Er zijn gewoonweg zo ontzettend veel variabelen waarmee je rekening moet houden om je online marketingcampagne een succes te maken. Denk bijvoorbeeld aan de meest gunstige tijden waarop je via sociale media moet posten om het meeste publiek en likes te trekken. Of denk maar eens aan SEO en SEA. De website optimaliseren voor allerlei algoritmen, die steeds strenger worden, is het werk voor specialisten. Kortom, marketingpakketten zijn vaak een hele uitkomst.

Tip 1: Redigeren, redigeren & redigeren

Het uitbesteden van een aantal complexe onderdelen van online marketing zorgt ervoor dat je je kan focussen op wat er echt toe doet; de inhoud. Zorg er dus voor dat je een marketingpakket vindt dat de meest complexe zaken omvat. Zaken waar veel tijd in gaat zitten en niet direct resultaten uitkomen. Denk bijvoorbeeld aan pakketten waarbij je kan zien hoeveel keer mensen op je website klikken of welke blogs de meeste reacties opleveren.

Tip 2: SEO in het pakket

Iedere dag gebruiken we de zoekmachine van Google en daarom is Google de onoverwinnelijke kampioen als marketingplatform. Het is dan ook essentieel om SEO hulp in je marketingpakket te hebben SEO staat voor Search Engine Optimization en is het gedeelte in de Google zoekmachine waar betaalde advertenties staan. Dit houdt in dat bij relevante zoektermen jouw website en/of reclame bovenaan de zoekresultaten tevoorschijn komt. En je kent het vast wel, wat bovenaan in de lijst staat wekt vaak het meeste vertrouwen om relevant te zijn. En dus klikken meer mensen op je website en/of reclame. Een goed marketingpakket verzorgt dan ook de SEO.

Tip 3: SEA in het pakket

Hetzelfde geldt voor SEA. Dit is het gedeelte van de Google zoekmachine waar gratis reclame gemaakt kan worden voor je bedrijf. SEA staat voor Search Engine Advertising en is het gedeelte onder de SEO waar een algoritme bepaalt welke website hoog scoort op de zoekmachineresultaten. Een goed marketingpakket heeft SEA hulp inbegrepen omdat het navigeren van het algoritme een complexe klus is. Het kost tijd om de ins en outs van het algoritme te leren kennen en daarom is het veel efficiëntere als een programma je hierbij helpt.

Tip 4: Social Media hulp in het pakket

Social media marketing

Een goed marketingpakket geeft hulp met het navigeren van social media. Als je altijd maar op ongunstige tijden je blog post of campagnemateriaal lanceert dan ben je gedoemd te mislukken. Er zijn voor elk social media platform verschillende dagen en tijden die het meest gunstig zijn voor het plaatsen van content. Ook heb je te maken met een algoritme dat kijkt naar hoe goed je content in elkaar zit. Gebruik je relevante hashtags? Nodig je uit tot reacties? Ben je vernieuwend? Er zijn tal aan aspecten waar je aan moet denken en waarbij een goed pakketje kan helpen.

Tip 5: Onderzoek & data in het pakket

Cruciaal voor het succes van je marketingcampagne is het analyseren van resultaten en op basis daarvan anticiperen. In een goed marketingpakket zitten tools die je helpen bij het verzamelen en analyseren van relevante data. Zo kun je bijvoorbeeld van bepaalde onderdelen zien in hoeverre de kosten opwegen tegen de resultaten. Zijn de kosten vrij hoog? Dan is dat een teken om te besluiten je focus op een ander onderdeel te verleggen. Met onderzoek en data in je pakket kun je ook anticiperen op de wensen van je doelgroep(en).

Tip 6: Kies voor een pakket waar nieuwe ontwikkelingen in zitten

‘Oude’ marketingtechnieken werken vaak prima, denk maar aan SEO en SEA. Toch kan het je een streepje voor geven als je hier en daar meedoet aan ontwikkelingen. In 2019 is Voice Search bijvoorbeeld helemaal hot. Amazon Alexa, Google Home en Apple HomePod zijn ontwikkelingen die in Amerika op dit moment de markt veroveren. Het begint ook naar Nederland over te waaien en daarom is het een uitgelezen kans om hierin mee te doen. Denk bijvoorbeeld aan een marketingpakket dat de tools geeft om klanten vragen te laten stellen en met spraak te beantwoorden.

Laat meer zien

Gerelateerde artikelen

Back to top button
Close