Ondernemen

6 marketing trends die je moet kennen

De marketing kent snelle veranderingen en het vraagt veel van jou als ondernemer die bij te benen. Daarom is het goed de laatste trends op marketinggebied te kennen, zodat je ze succesvol kunt inzetten. Zeker de digitale marketing is constant in beweging en social media wordt gebruikt als nooit tevoren. Hoe kun je doelgroep zo goed mogelijk bereiken? Daarvoor kun je rekening houden met de volgende trends, die op de huidige markt succesvol blijken te werken.

1 Zorg dat je je onderscheidt van anderen

Door het kiezen van een specifieke doelgroep kun je gerichter werken en meer betrokkenheid creëren. Je onderscheidt je zo van anderen, die een breed publiek benaderen. Het lijkt misschien dat je jezelf op die manier beperkingen oplegt, maar in werkelijkheid is deze vorm van marketing effectiever, omdat je doelgroep echt interesse heeft in je boodschap en daarom sneller voor jou zullen kiezen. Ze willen veel liever een relatie opbouwen met ondernemers die hen raken, dan alleen maar constant reclameboodschappen ontvangen.

2 Voice searching en visual searching worden steeds belangrijker

Voice search

Het geven van een zoekopdracht met je stem of via een afbeelding wint ongelofelijk aan populariteit. Het versimpelt online zoeken waardoor je niet meer afhankelijk bent van het invoeren van een tekst. Zorg daarom dat je website ook via voice searching en visual searching gemakkelijk te vinden is. Blijf je verdiepen in de nieuwste marketingstrategieën en probeer ze ook uit. Zo volg je de nieuwste ontwikkelingen op de voet en ervaar je wat voor jou doelgroep het beste werkt.

3 Privacy waarborgen wordt erg gewaardeerd

Privacy is een gevoelig onderwerp dat regelmatig in het nieuws is. Niemand wil natuurlijk dat privéinformatie op straat komt te liggen. Mensen geven daarom niet zomaar hun gegevens prijs. Ze willen eerst weten dat er op een veilige manier mee omgegaan wordt en dat persoonlijke informatie niet zomaar in handen van derden terecht komt. Zorg ervoor dat je doelgroep weet dat jij hun privacy waarborgt en dat je website een veilige omgeving is. Hierdoor zullen mensen sneller geneigd zijn informatie met je te delen.

4 Content marketing is dé manier om je doelgroep te bereiken

Geen vervelende reclames meer, maar waardevolle content, die je doelgroep verder helpt. Dat is de kracht van content marketing. Door op deze manier een relatie op te bouwen, zullen mensen je gaan vertrouwen en je als expert gaan zien. De stap van bezoeker naar lead en vervolgens naar klant is dan snel gemaakt. Content marketing zet je in allerlei vormen en soorten in. Social media zorgen ervoor dat het snel verspreid wordt in allerlei netwerken. Door het gebruik van content marketing houd je je doelgroep constant betrokken en creëer je zowel bezoekers als ambassadeurs.

5 Websites zijn simpel en snel

De tijd van speciale effecten en veel bewegende beelden op een website is voorbij. Het zijn juist de strakke, minimalistische websites die een hogere conversie en een betere positie in Google krijgen. De belangrijkste kenmerken zijn snelheid en gebruiksvriendelijkheid. Deze websites zijn overzichtelijk ingedeeld en dingen die niets toevoegen, zijn weggelaten. We hebben het hier dus over flat webdesign. Door de rustige uitstraling en goede structuur wint deze vorm van webdesign meer en meer aan populariteit.

6 Influencers zijn gewone mensen

Het populaire bloggen en vloggen zorgt ervoor dat iedereen via social media of YouTube een populaire influencer kan worden. Juist door de gewone dagelijkse dingen te delen, krijgen mensen het gevoel dat je dicht bij hen staat en zullen ze al snel iets van je aannemen. Door steeds actief te blijven en je bezoekers te blijven prikkelen met informatie die ze interessant vinden, kun je een steeds grotere groep bereiken. Bij online marketing is het gebruik van influencers een belangrijk onderdeel van de marketingstrategie.

Laat meer zien

Gerelateerde artikelen

Back to top button
Close