Marketing kent verschillende gezichten. Dat kan een gerichte reclamecampagne op het internet zijn, een billboard langs de weg of een televisie- of radioreclame, om maar een paar voorbeelden te noemen. Maar het laten bedrukken en weggeven van promotieartikelen is ook een veel gebruikte vorm van marketing die succesvol kan zijn. Daarbij is het zaak om vanuit de behoefte van de consument te denken: wat kan de ontvanger van het promotieartikel nu eigenlijk gebruiken? Daarbij kun je momenteel prima inspelen op de situatie rondom het coronavirus. We geven drie voorbeelden.
Mondkapjes bedrukken
Als er iets is wat iedereen momenteel nodig heeft, dan is het een kleine collectie aan stoffen mondkapjes. In publieke ruimtes en het openbaar vervoer ben je immers verplicht een mondkapje te dragen. In principe moet je deze na ieder gebruik ook weer wassen. Daarom heb je er meerdere nodig, zeker aangezien de meeste mensen niet elke dag hun mondkapjes in de wasmachine gooien. Als bedrijf kun je hierop inspelen. Laat mondkapjes bedrukken met je bedrijfsnaam of bedrijfslogo. Deze worden door de ontvanger in het openbaar gedragen, dus het werkt ook nog eens actief als wandelende reclame.
Flesjes desinfectiegel
Het is bij sommige aanbieders van promotieartikelen ook mogelijk om flesjes desinfectiegel te laten bedrukken met je bedrijfslogo. Vooral flesjes die mee kunnen in de handtas, jaszak of broekzak komen voor de ontvanger zeer van pas. We raken immers de hele dag allerlei oppervlakken aan waar andere mensen ook aan gezeten hebben, en dat is een van de manieren waarop het virus verspreid wordt. Veel mensen vinden desinfectiegel echter behoorlijk duur, dus lang niet iedereen koopt het. Dat is een gat waarop jij kunt inspelen. Dit promotieartikel zal dan ook met genoegen in ontvangst genomen worden en gebruikt worden.
No touch sleutel
We noemende al even het feit dat we de hele dag door potentieel besmette oppervlakken aanraken met onze handen. Je kunt dan de hele dag door de handen ontsmetten, maar je kunt proberen te voorkomen dat je zaken als deurklinken en pinautomaten moet aanraken. Daarvoor heeft men nu de ‘no touch sleutel’ uitgevonden. Dat is een soort haak waar mee je zonder een oppervlak je met je hand te hoeven aanraken deurklinken kunt bedienen en pincodes kunt intoetsen. Weinig mensen hebben dit nog en je kunt er uiteraard je bedrijfslogo op laten aanbrengen.
Zo kun je van de huidige situatie rondom het coronavirus gebruikmaken door van je logo voorziene promotieartikelen uit te delen. Je voorziet zo in een behoefte, reclame én een positief gevoel bij jouw bedrijf.